"CEBİMDEKİ YABANCI"

19 Şubat 2018 Pazartesi

"CEBİMDEKİ YABANCI"
Geçen hafta çarşamba akşamı Defne gece teyzeme (bakıcısı) gideceğim diye tutturunca, bizde eşimle sinema keyfi yapalım dedik.
"Cebimdeki yabancı" filmini merak ediyordum
Beyaz showa oyuncuları çıkınca filmi daha bir merak ettim.



Filmin Künyesi

CEBİMDEKİ YABANCI

Vizyon Tarihi: 2 Şubat 2018
Yönetmen: Serra YILMAZ
Oyuncular: Serkan Altunorak,Belçim Bilgin, Buğra Gülsoy, Şebnem Bozoklu,Çağlar Çorumlu, Leyla Lydia Tuğutlu, Şükrü Özyıldız
Türü: Gerilim-Komedi

Filmin Konusu:
Çocukluklarından beri arkadaş olan 4 erkek ve  üçünün eşleri, bir akşam yemeğinde buluşurlar.Hoş sohbet bir yemek ortamıdır..
Sohbetin gidişatına göre içlerinden biri , bir oyun oynamayı teklif eder.Oyun son derece basittir. Herkes cep telefonunu masanın üzerine bırakacak gelen her mesaj yüksek sesle okunacak, gelen her aramaya hoperlörden  cevap verilecek.
Fakat bu oyun arkadaşlar arasındaki tüm ilişkileri alt üst eder.
Bu eski arkadaşlar birbirlerine ne kadar yakın olduklarını düşünürken aslında bu oyun sayesinde birbirlerinden ne kadar habersiz olduklarını,birbirleri hakkında bilmedikleri önemli ayrıntılar olduğunu anlarlar.....



Benim Yorumum:
Benim son dönemde izlediğim en güzel türk filmiydi.Gerçi İtalyan bir filmden uyarlamaymış.Biz niye düşünemiyoruz diye düşündüm. Aslında konu olarak o kadar basit ki sadece sonuçları çok düşündürücü bir olay...
Görüntüde birbirinin her şeyini bilen dostlar yani hoş sohbet bir dost meclisi, mükemmel bir sofra ve leziz çeşit çeşit yemekler.
Film baştan sona kadar yemek masasının başında geçiyor. Böyle düşününce filmin hep aynı mekanda devam ediyor olması sanki sıkıcı gelirmiş gibi düşündürüyor insanı ama gerek filmdeki oyundan dolayı gerekse bana göre oyuncuların iyi olmasından o ayrıntı çok gözünüze batmıyor bile....

Biz aynı durumda kalsak ne yaparız diye düşünmeden edemiyor insan..
Beğendiğim ve izlenmesi için tavsiye   ettiğim bir film.
Film genel olarak  küçük bir oyunu oynamayı kabul etmek mi etmemek mi?
Ya da bilmek mi iyi bilmemek mi? üzerine insanı ilişkileri düşünmeye ve sorgulatmaya sevk ediyor.

Gelelim benim gözüme çarpan ayrıntılara;
Sunum sever biri olarak masaya ve yemeklere bayıldım özellikle Kütahya porselenin son çıkardığı  yemek takımına ayrıca bayıldım..Şaraplarını bile takımın parçası olan kupada içmeleri yeni bir akım mı yoksa reklam ile ilgili mi yada RTÜK uyarısı mı merak ettim mesela.....

Bu film ile ilgili "Biz Kimiz Kadınız" bloğunun sahibi sevgili Kadriye'de yorumlarını yazmış onun yazısını okumak isterseniz
buraya  BUYRUN....

Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin......

NOT: Merak edenler için filmin orjinali 2016 yılında İtalya'da vizyona girmiş. Ülkesinde gişe rekorları kırmış.adı "Perfetti Sconosciuti"

KURU MEYVELİ BUĞDAY SALATASI

12 Şubat 2018 Pazartesi

KURU MEYVELİ BUĞDAY SALATASI

Selamlar,yeni haftaya ilk yazım yine bir tarif olacak.
Mesai arkadaşlarımla yaptığımız gün için hazırladığım bir salataydı. İstisnasız herkes bayıldığı ve tarifini istediği için sizlerle paylaşmak istedim.Bana göre başlı başına bir öğün olarak bile tüketilebilecek bir salata.
Çok sağlıklı, çok besleyici ve bir o kadar da lezzetli

MALZEMELER
2 su bardağı buğday
1/2 Demet maydanoz
5-6 dal taze soğan
8-10 dal taze nane
1/2 Demet dereotu
1 su bardağı kuru üzüm
9-10 adet kuru kayısı
7-8 adet kuru erik
1su bardağı badem ( ben badem yerine fındık koydum)
Zeytinyağı
Tuz
Nar ekşisi

YAPILIŞI:
Bir tencereye buğdayları koyup üzerini geçecek kadar su koyuyor ve 5 dakika kadar kaynatıyoruz. Daha sonra tencereyi ocaktan alarak buğdayların şişmesi için bir gece bekletiyoruz.
Ertesi gün şişen buğdayları tekrar süzüyoruz.
Diğer bütün malzemeleri ince ince doğruyoruz.
Son olarak tuz zeytinyağı ve nar ekşisi ile sos hazırlayıp onu ekliyoruz.




Afiyet olsun.....
Sevgiyle kalın ,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....

"SENİ TANIYA BİLİR MİYİM?" Mİm

7 Şubat 2018 Çarşamba

"SENİ TANIYA BİLİR MİYİM?" Mİm
Uzun zamandır MİM yazısı paylaşmıyordum.
Sevgili  fatofotofan beni mimlemiş sağolsun. 
Bende elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.
Çok geç oldu gerçi ama kusura bakmaz umarım arkadaşım.....
Bu arada "Fatofotofan" Fatma'nın da "Seni Tanıyabilir miyim?" mim yazısını okumak isterseniz buraya

Geçelim Sorulara:

1-Kaç yaşındasın,Mesleğin nedir?

38 yaşındayım,
Mesleğim özel eğitim öğretmenliği yani zihin engelli çocuklara öğretmenlik

2-Nerede yaşıyorsun ve sevdiğin yerin fotoğrafını paylaşır mısın?

Bursa Nilüfer'de yaşıyorum. Bursa'yı çok seviyorum. 2001 yılından beri Bursa'dayım artık memleketim bile oldu sayılır ama sevdiğin yerin fotoğrafı deyince nedense ilk aklıma İzmir'de annemlerin evin balkonu geliyor.....



3-Günlük hayatta seni mutlu eden şey nedir?

Hiçbir şeye karşı çok büyük umutlarım, beklentilerim yoktur. Küçük şeylerle bile mutlu olurum.
Akşam eve dönüp  dördümüz sağlıkla günü tamamlayıp yemek masasına oturduğumuzda çok mutlu olurum.
Ayrıca gün içinde elime bir fincan tük kahvesini alıp 10-15 dakika kadar kendimle kalmakta beni en mutlu eden şeylerden biridir.




4-En Sevdiğin Meşguliyetin/hobin nedir?

Benim mesai saatlerim 09:00-15:00 arası,birçok çalışan bayana göre rahat mesai saatlerim var.Ama yine de eve gelip ev işleri,yemek faslı derken çok fazla kendime zamanım kalmıyor.Fırsat bulduğum zamanlarda el işleri ile ilgili her türlü etkinliği seviyor ve kendimce bir şeyler yapmaya ve örmeye çalışıyorum.Son olarak basit dikiş tekniklerini öğrenmeye başladım ve sunumu sevdiğim için kendime "Amerikan "Servis" diktim




5-Evinin sevdiğin bir köşesinin fotoğrafını paylaşır mısın?

Yengeç kadını olarak ev yaşamını ve evimi çok seviyorum. Ama bu aralar en çok salonumda orkidelerimin olduğu köşe hoşuma gidiyor.




6-En sevdiğin Kitap ve ondan bir bölüm paylaşır mısın?
Şimdi soruyu okuyunca aklıma hiçbir kitap gelmedi desem.Maalesef benim kötü bir yanım var.Kitap okumayı çok severim bir ara kendimi kaptırınca evde yemeği karıştırırken bile okurum ama okuduğum kitapları çok fazla uzun süreli belleğe atamıyorum galiba. Genel olarak konuları aklımdadır ama ayrıntıları belli bir süre sonra unuturum...
Onun için bu soruyu böylece geçiyorum.....

7-Şahit olduğun bir mucize var mı?
İki kızım var biliyorsunuz sanırım artık. Büyük kızımı normal doğum ile küçük kızımı sezeryan operasyon ile dünyaya getirdim. Çok istememe rağmen Defne normal doğmak istemedi ve erkenden sezeryan ile dünyaya gelmek istedi.İki doğumumda çok mucizeviydi ama normal doğum gerçekten başlı başına bir mucize. Allah kadına çok mucizevi bir özellik vermiş ben bunun üzerine söylenebilecek çok söz olduğunu düşünmüyorum....

8-En çok görmek istediğin ülke hangisidir?
Bu soruyu cevaplamak gerçekten benim için zor.Eşim de bende gezmeyi çok seviyoruz  ve görmek istediğimiz o kadar çok yer  var ki ama maalesef ki günümüz şartları geçim derdi ve çocukların ihtiyaçları derken bütçemize göre bir seyahat planı oluşturuyoruz kendimize.
Sıralama yaparsam İspanya, Dubai ve japonya görmek istediğim ülkelerin başında geliyor..

9-Sana göre en büyük başarın nedir?
Yani şimdi burada başarı kelime  kişiden kişiye değişir sanırım bir devlet memuru olarak herhangi bir başarım söz konusu mu bilemem ama bir özel eğitim öğretmeni olarak okuyamaz yazamaz denilen çocuklara okuma yazma öğretmen kendimce büyük bir başarı kızlarımı iyi bir şekilde yetiştirmeye çalışmak bence başarı vb.   

10-Ölmeden önce mutlaka yapmak istediğin şeyler nelerdir?
Şu an ki durumumla hacılık olur mu bilemem ama Umreye kesinlikle gitmek isterim.
Kuzey ışıklarını görmek isterim.
Bu maddeler çoğaltılabilir çünkü yaşadıkça nefes aldıkça insan oğlu malum nefis çok şey istiyor.Ama ilk aklıma gelenler bunlar oldu.

Çok fazla da uzatmak istemedim.Zaten cevaplamak için çok geç kaldım.
Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....


İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *